Początki naszej szkoły
sięgają 12 lipca 1945 roku.
Dziś szkoła jest prawdziwą ozdobą miasta- odnowiona, wyposażona w nowoczesne środki dydaktyczne, posiadająca pracownię komputerową i centrum multimedialne , w pełni wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną– pełni, jak od początku swego istnienia, misję krzewienia oświaty.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Orła Białego w Świdwinie to miejsce bezpieczne i przyjazne dzieciom.
Dążeniem naszym jest wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania odpowiedzialnych wyborów życiowych, do ukształtowania osobowości prawej, uczciwej, mądrej, dobrej i twórczej.
Podstawą wszelkich zamierzeń wychowawczych i nakreślonych do realizacji celów edukacyjnych długofalowych są wartości, których realizacji oczekuje szerokie środowisko szkolne: rodzice, uczniowie, nauczyciele.
W naszej szkole każdy uczeń jest ważny, a naszym nadrzędnym celem jest jego dobro i rozwój.
Dzieci uczą się tu chętnie, biorą udział w bogatej ofercie zajęć pozalekcyjnych, a także konkursach.
Uczniowie wychowywani są w patriotyzmie, w poczuciu tożsamości narodowej, zdobywają wiedzę o historii świata, Polski i Pomorza Zachodniego w powiązaniu z tradycjami własnej rodziny i szkoły.
Dzieci potrafią współpracować ze środowiskiem lokalnym, kierując się zasadami tolerancji i kultury osobistej.
Realizacji powyższych celów sprzyja: wyjątkowy, rodzinny klimat szkoły, wykwalifikowana kadra stosująca nowoczesne metody nauczania, dobre wyposażenie szkoły, specjalistyczna opieka w świetlicy w godzinach dostosowanych do potrzeb uczniów i ich rodziców oraz bogata oferta zajęć pozalekcyjnych.
Najważniejsze cechy szkoły:
- dająca uczniowi poczucie bezpieczeństwa i życzliwą atmosferę
- stosująca zasadę indywidualizacji wobec uczniów
- rzetelnie przekazująca wiedzę i umiejętności
- wychowująca w oparciu o wartościowe programy wychowawcze
- dążąca do realizacji jasnych celów przedmiotowych
- angażująca wszystkich pracowników w dbałość o dobro każdego ucznia
- kadra kierownicza i pedagogiczna pełna optymizmu i zaangażowania
- pozytywna identyfikacja z własną szkołą
- współpraca nauczycieli opiera się na wspólnym projektowaniu podejmowanych działań